Kundtjänst

BETALNING

Betalning kan ske genom de vid var tid tillgängliga betalningsmetoderna som erbjuds via Webbutiken av de integrerade Betaltjänstleverantörerna. 

Du informeras härmed om att du godkänner Betaltjänstleverantörens villkor samt behandling av dina personuppgifter som du anges i samband med köpet, när du genomför en betalning via Betaltjänstleverantörens betaltjänst. Du ansvarar själv för att läsa Betaltjänstleverantörens villkor innan du genomför köpet.

LEVERANSVILLKOR

Leverans: Du ansvarar för att registrera korrekt information i samband med beställningen, exempelvis kunduppgifter, kontaktuppgifter och leveransadress. Leverans sker till den leveransadress som du anger vid beställningstillfället eller till ett postombud i närheten.

Vanlig leveranstid inom Sverige: 1–2 arbetsdagar vid beställning innan kl. 11:00. Vid ovanligt högt tryck/högsäsong kan leveranstiden öka till ca en (1) vecka.

Leveransförsening: Om du inte erhåller Produkten inom den avtalade gällande leveranstiden, har du rätt att reklamera köpet i enlighet med konsumentköplagen (1990:932). En reklamation på grund av dröjsmål innebär dock inte någon automatisk hävning av köpeavtalet. Vi har rätt att efter mottagen reklamation åtgärda förseningen och fullgöra köpet inom skälig tid. 

Avbruten leverans: Om det inte är möjligt att genomföra leveransen sker en avbeställning av Produkten ifråga och du kommer att få det belopp som du har betalat för Produkten ifråga återbetalt. 

Frakt: Fraktkostnaden inom Sverige är 39kr kr vid beställningar under 499 kr. Vi erbjuder fri frakt på ordrar över 499kr. Utanför Sverige är det en avgift på 399kr oavsett storlek på order.

Outlösta paket: Ej uthämtade paket som returneras av DHL Service Point tillför en straffavgift på 250 SEK per ej uthämtat paket. Avgiften faktureras separat alternativt dras av från återbetalningen.